اینفلوئنسرهای آمریکایی تیک‌تاک برای مهاجرت به اینستاگرام و یوتیوب آماده می‌شوند

- تبلیغات -

شکایت تیک تاک از وزارت دادگستری آمریکا
اینفلوئنسرهای آمریکایی پلتفرم تیک‌تاک از دنبال‌کنندگان خود می‌خواهند آن‌ها را در اینستاگرام و یوتیوب دنبال کنند.

اینفلوئنسرهای آمریکایی در تیک‌تاک از دنبال‌کنندگان خود خواسته‌اند که آن‌ها را در پلتفرم‌های رقیب مانند اینستاگرام متعلق به متا و یوتیوب متعلق به آلفابت دنبال کنند. این اتفاق پس‌از آن افتاد که دادگاه تجدیدنظر فدرال حکم داد که اگر تیک‌تاک تا ۱۹ ژانویه (۳۰ دی‌ماه) به یکی از شرکت‌های مستقر در ایالات متحده فروخته نشود، ممکن است ممنوع شود.

تیک‌تاک به پلتفرم دیجیتال بزرگ و قدرتمند در ایالات متحده تبدیل شده و تعداد کاربران آن به ۱۷۰ میلیون نفر رسیده است. اغلب کاربران این شبکه‌ی اجتماعی جوانانی هستند که به ویدئوهای کوتاه و اغلب مبتذل آن جذب شده‌اند. همچنین، پلتفرم مذکور با راه‌اندازی تیک‌تاک شاپ، به سازندگان و برندها و بازرگانان اجازه می‌دهد تا محصولات خود را مستقیماً روی پلتفرم برجسته کنند و بفروشند.

به گزارش رویترز، کنگره‌ی ایالات متحده به‌دلیل نگرانی از اینکه مالکان چینی تیک‌تاک در‌حال جمع‌آوری اطلاعات مصرف‌کنندگان آمریکایی هستند، قانونی را تصویب کرد که از مالک آن، بایت‌دنس، می‌خواهند که تیک‌تاک را در ایالات متحده بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود. روز جمعه، دادگاه تجدیدنظر فدرال این قانون را تأیید کرد. دادگاه فدرال معتقد است بایت‌دنس از پشتیبانی دولت چین بهره می‌برد.

پشتیبانی‌های سیاسی از تیک‌تاک در طول سال‌ها افزایش یافته و باعث شده بود برخی از کاربران تهدیدهای امنیتی تیک‌تاک را نادیده بگیرند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد این وضعیت روز جمعه تغییر کرده باشد و احتمالاً تیک‌تاک تنها شش هفته با ممنوعیت در ایالات‌ متحده فاصله دارد؛ هرچند هنوز امکان تجدیدنظر در دیوان عالی وجود دارد.

در تیک‌تاک، بینندگان و سازندگان محتوا نگرانی‌ها و سردرگمی‌های خود را ابراز کردند و بسیاری گفتند که به بقای این پلتفرم شک دارند و آماده‌ی بدترین وضعیت هستند. کریس برکت، سازنده‌ی محتوا در تیک‌تاک با ۱٫۳ میلیون دنبال‌کننده، گفت که فکر نمی‌کند این پلتفرم دوام بیاورد. او در ویدئویی از مخاطبانش خواست که او را در دیگر پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، ایکس و تردز دنبال کنند.

اسنایپینگ فور دام، سازنده‌ی محتوا در‌زمینه‌ی فودسفری که ۸۹۸,۰۰۰ دنبال‌کننده در این اپلیکیشن دارد، گفت: «ما زمان زیادی را صرف ساختن جامعه‌مان در اینجا کرده‌ایم.» هرچند او فکر نمی‌کرد پایان تیک‌تاک نزدیک باشد، به دنبال‌کنندگانش گفت که به صفحه اینستاگرامش مراجعه کنند.

در نهایت سارا جانتی، مشاور تیک‌تاک شاپ، گفت که مشتریانش نگران ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک نیستند و تا زمانی که چیزی ملموس‌تر نبیند، کسب‌وکارهایشان را تغییر نخواهند داد.

- تبلیغات -